torsdag 15 september 2016

Premiärbesök på EmPOURium

Förra lördagen besöktes för första gången Empourium i Sundbyberg. De öppnade i slutet av augusti och drivs av gänget bakom Oliver Twist och Taylor & Jones with the Twist.



Föga förvånande var allt nytt och fräscht, lokalen var rätt stor och luftig. Då det var väldigt varmt för årstiden satt de flesta utomhus och njöt av tillvaron.



Min kompis Silenzi hade familjeförpliktelser att ta hand om så han blev lite sen. Men vad gjorde det då jag hann ta en öl medan jag väntade.



25 kranar med öl och en med cider fanns det att välja mellan liksom ett antal flaskor. De flesta av ölen kändes igen från Oliver Twist och Great Brands, generellt sätt schyssta grejer om du frågar mig.



Jag inledde med en Magic Rock High Wire Grapefruit som var småtrevlig med förstås givna inslag av grapefrukt.



När väl Signor Silenzi anlänt var det läge att smörja kråset. När de amerikanska presidenterna för första gången äter en måltid ombord på Air Force One brukar de beställa en hamburgare. Jag ville inte vara sämre så beställde en Empourium Azteka.



En klart duglig hamburgare var det även om jag personligen skulle velat ha lite mera "hetta". Till efterrätt blev det äppelpaj liksom en Yeti på burk. En kombination som inte gick av för hackor.

Några direkta barnsjukdomar märkte jag inte av, personalen var trevlig och tycktes vara kunniga. Efter att maten beställts var väntetiden den normala, inga konstigheter där inte.

Tycker att det är skoj med ett nytt centralt beläget seriöst ställe i Sundbyberg. Ibland orkar man inte åka till city så då passar det utmärkt att ha ett ställe närmare hemmet. Jag kommer garanterat att titta in lite då och då. 

Inga kommentarer: