tisdag 23 december 2014

En god julmust

Tidigare år har jag av gammal vana nästan bara druckit Apotekarnes Julmust såhär i juletider, denna säsong har det bara blivit ett par glas av den. Anledningen till att det har förändrats är att utbudet av julmust tycks vara större i år än någonsin tidigare. (i alla fall under min livstid) Vem vill äta/dricka samma saker år efter år då det finns nya saker att prova?

För någon vecka sedan var jag och handlade på ICA Maxi i Barkarbystaden, på en av hyllorna noterade jag en julmust som jag aldrig tidigare sett, "Julmust från Norrland", producerad i Älvsbyn av Nyckel-Bryggerier.

En riktigt god julmust är det, smakar förstås som julmust men lite "vuxnare" jämfört med Apotekarnes Julmust. Kanske inbillning men jag tyckte inte att den var riktigt lika söt. En snygg sak var skummet som var tjockare än normalt och levde kvar lite extra. I all enkelhet en klart behaglig julmust.


Ok, ok, god jul till er kära läsare, ja även till andra också!



Inga kommentarer: