onsdag 28 maj 2014

Mikkelleröl ombord på SAS

De som läser eller har läst min blogg har säkert noterat att jag då och då beger mig ut på en resa. Länge har jag varit bekymrad över flygbolagens tråkiga öl, finns en del ljusglimtar som exempelvis Lufthansa som brukar servera perfekt upphällda veteöl men då endast i Lufthansa First Class på långlinjerna.

För egen del flyger jag för det mesta med SAS, på SAS finns nästan alltid bara vanliga Carlsberg, en öl som jag helst inte dricker. Länge har jag drömt/fantiserat om att Mikkeller ska ta fram en egen öl till SAS, har flera gånger nämnt det ombord och till min stora glädje blir det nu verklighet!



Snart kommer Sky-High Wit finnas ombord på SAS, frågan är bara på vilka flighter? Man kan bara hoppas att de gäller samtliga flighter och att det inte bara sker under en begränsad period. I nästa vecka ska jag flyga på måndag, tisdag och lördag, får se om det redan då finns att få tag på.

Kan inte annat än säga grattis till detta giftermål, hur kul som helst! Burkarna är dessutom riktigt snygga, de påminner om SAS äldre målningar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vill bara hälsa att ölen kommer börja serveras ombord den 1 September med start på sas långlinjer.

Gyllenbock sa...

Ok, det var vad jag misstänkte att ölen skulle serveras på långlinjerna. Då är det bara att glida iväg på en långlinje i höst. Ser fram emot det.

Jonas sa...

Det blir perfekt!