torsdag 30 januari 2014

Stabil tisdagsöl

I tisdags var jag nere i förrådet och rotade bland all bråte samt alla ölflaskor. Ville inte gå upp tomhänt till lägenheten så en flaska vid följa med som ledsagare. Ölet i fråga var en Evil Twin Ryan And The Beaster Bunny, en flaska som jag köpte via Bierkompass.de i mars 2013.

Det handlar om en Saison som kanske inte fick rikslarmet att ljuda såsom det gjorde då Stig Bergling rymde från fängelset i oktober 1987.  Men ändock en väldigt trevlig öl. Doften var bra med tydliga inslag av brett, citrus och hö. Kunde även ana en viss kryddighet.



Smaken höll en liknande linje med en trevlig fruktig eftersmak. Någon nämnde att ölet i mycket liknar en Dupont fast med brett, ja det kan jag gott och väl hålla med. Fräsch, med mycket smaker och med en hög drinkabilitet.

Mitt betyg på Ratebeer blev 3.9/5

Evil Twin är ett sådant där bryggeri som alltid finns där men det är inget bryggeri som jag personligen jagar med full fart. Deras öl brukar för det mesta vara riktigt bra, kanske är det läge att ställa om siktet?


Inga kommentarer: