måndag 24 juni 2013

En oväntad gåva

Häromveckan fick jag ett mail från en "trogen läsare" som nyligen besökt Nordkorea. Frågan var enkel, ville jag ha några öl från det mytomspunna landet så skulle han gärna skicka ett par flaskor till mig. Först trodde jag att det inte var seriöst menat men det var det, i förra veckan hämtade de två flaskorna från det lokala Postombudet.



Ett riktigt stort tack till Björn för de två flaskorna. Nu gäller det bara att hitta ett lämpligt tillfälle då de ska drickas, ensam vill jag inte göra det. Tror inte att det är så många av oss ölnördar som druckit nordkoreansk öl. Jag har i alla fall inte gjort det.


Noterbart är att 640 ml tycks vara standardstorleken på en nordkoreansk ölflaska, undrar hur innehållet är? Har inte höga förväntningar men det kommer ändå att bli spännande att prova.

Inga kommentarer: