onsdag 26 september 2012

Mindre än ett dygn kvar



När detta skrivs återstår det färre än 25 timmar innan årets upplaga av SBWF startar. Helt klart den givna höjdpunkten på hemmaplan rent ölmässigt. Utbudet är som alltid mycket stort, en hel drös intressanta öl som bara väntar på att få smakas. Till min hjälp har jag använt Stefan "Ölsvammels" eminenta öllista. Som vanligt inser jag att jag knappast lär hinna med att prova allt som jag vill under de tre dagar som jag tänkt besöka spektaklet i Nacka.

Noterade att öppettiderna för lördagarna är ändrade i år jämfört med tidigare år, 11-24. Inte har det väl börjat så tidigt som 11 tidigare? 

SBWF fyller i år 21 år för egen del blir det tionde året som jag besöker festivalen. Kamerabatteriet är laddat, minneskortet rensat, pennorna vässade, ölsuget på topp, ja det kommer att bli härligt.

Imorgon kör vi! Jag tror att jag bestämt vilket första ölet kommer att bli. I vanlig ordning spricker det säkert direkt, men det är så det brukar vara. Egentligen ska man inte planera för mycket utan bara flumma omkring i största allmänhet.




2 kommentarer:

Johan sa...

Dirty Horse som första? Det funderar i alla fall jag på :)

Gyllenbock sa...

Drack tre glas av den på CBC, överlåter åt andra att dricka det i Stockholm. Snällt va? :)