onsdag 1 februari 2012

De allra flesta av dagens ölnyheter fanns kvar

Idag var det då dags för årets första nyhetssläpp på Systembolaget. Jag hade ingen möjlighet att vara utanför butiken då de öppnade klockan 10:00 däremot skuttade jag in i butiken på Regeringsgatan kring 15:30. Under dagen kikade jag på den eminenta Systembevakningsagenten och kunde se att ölen gick åt i en stabil takt men att de flesta fortfarande fanns kvar kring 15:00.



Någon större shopping blev det inte idag, endast fem flaskor fick följa med hem.



Mikkeller Three Floyds Boogoop: någon förklaring till varför det ölet köptes behövs knappast, räcker med att säga Mikkeller och Three Floyds så köper jag!

Brewdog Paradox Jura: länge sedan jag drack whiskyöl från Brewdog så det är ju lite småintressant att göra det snart igen.

Fullers Brewers Reserve No.3: har tidigare köpt de två andra varianterna från Brewers reserve-serien så denna kändes given.

Oppigårds Ekporter 2011: drack jag i Nacka på SBWF förra hösten så den vill jag prova igen eftersom jag gillade ölet då.

Three Amigos Smeden: samma som för Ekportern. Blir kul att testa igen.

I övrigt var Basunen iväg tidigare på dagen och köpte några gemensamma flaskor som vi skall prova vid tillfälle, bland annat Abstrakt 08 och Stone Double Bastard.

Sådärja, känns stabilt att årets ölsäsong så sakteliga håller på att vakna till liv igen efter en relativt lugn januari.

1 kommentar:

fajanen sa...

Själv så gjorde jag nåt jag inte brukar göra. Jag hoppade över några som jag inte provat förut. Istället satsade jag på att köpa flera flaskor av nåt som jag druckit förut. Brukar annars bara köpa en av varje men kände nu att Boogoop och DB var nåt som jag verkligen ville ha flera av och av ekonomiska skäl fick då nåt annat strykas.

3 Boogoop
4 Double Bastard
2 Blåa Keizer
1 SN Celebration
1 Hop Harvest