söndag 6 november 2011

Rogue XS Imperial Stout

Just nu befinner jag mig i en andhämtningsperiod, det har onekligen blivit en hel del öl senaste månaden så nu pågår en viloperiod med noll öl i 10 dagar. Men det finns ingen anledning till panik, nästa helg är det dags att dricka några öl igen.

En öl som jag drack för en vecka sedan är Rogue XS Imperial Stout, det första av de öl som jag köpte i USA som jag tömt.



En svart, tjockflytande vätska med ett minimalt skum. Doft och smak av rostad malt, lakrits, mörk choklad och torkad frukt. Oljig och tjock munkänsla med en lång eftersmak. I smaken kändes en del alkohol vilket drar ner betyget en aning, det fanns även något annat i ölet som jag inte riktigt blev klok på. Fast på det stora hela en helt ok Imperial Stout, fast långtifrån de allra bästa.

3.7/5

Inga kommentarer: