måndag 5 september 2011

Tre svenska septembernyheter

Då jag så smått kommit igång med att prova några av de otaliga ölnyheter som lanserades på Systembolaget i förra veckan. Först ut var tre svenska sådana.



Mohawk Rye Lager var maltig med inslag av kryddor, kakor och en del frukt. Rätt tunn munkänsla med en vätska som var torr på något sätt. Om nu vätska kan vara torr? Vad vet jag. Något udda fanns det i ölet som störde en del, "gummi"?

2.6/5



Oppigårds Oktoberfestbier hör inte till Oppigårds allra godaste skapelser dock en stabil Oktoberfestbier. Mycket malt liksom gräs och en del örter. Tyckte mig även ana spår av en viss rökighet. Väldigt drickbar, en flaska till hade inte varit några problem.

3.4



S:t Eriks Rauköl gick helt klart att dricka men det är en snäll rököl. Rököl vill jag gärna ha "svårare". Denna var mild med inte så stora inslag av skinka/korv som man kanske kan förvänta sig. S:t Eriks Wit är fortfarande det godaste S:t Eriks ölet som jag druckit.

3.1






1 kommentar:

bierland-hamburg.de sa...

thank yoe for visit BIERLAND, Esther