lördag 6 augusti 2011

Ett par öl från Skebo Bruksbryggeri

Fler än jag har säkert noterat att Skebo Bruksbryggeri har varit rätt flitiga med att leverera Real ale till de bägge sköna pubarna i Stockholm, Akkurat och Oliver Twist.

Tidigare i veckan då jag hade ett par lediga vardagar passade jag på att dricka Skebo Best Bitter (real ale) på Akkurat och Skebo Triple Gold Bitter på vanligt fat på Bishops Arms Folkungagatan. Bägge ölen var av typen Bitter, en ölstil som normalt inte tillhör mina absoluta favoriter.




Skebo Best Bitter tyckte jag om, mycket drickvänlig och uppfriskande i den sköna augustivärmen. Frukt, hö och en del bröd. I smaken kände jag en del knäckebröd.

3,5/5



Var ok men inte lika bra som Best Bitter. Kakor, frukt och hö. Inte lika uppfriskande och drickvänlig eller hur man nu ska uttrycka sig.

3/5

Skebo Bruksbryggeri är fortfarande ett ganska okänt bryggeri för mig, även om jag nu provat 10 av deras öl, samtliga på krogen. Vet att några av deras öl finns lokalt i Roslagen.

För övrigt tycker jag att The Bishops Arms Folkungagatan är den trevligaste av de olika Bishops Arms som finns i Stockholm. Kanske inte det bästa utbudet men med en trevlig och för det mesta kunnig personal som man kan prata öl med, sådant gillar jag.

Inga kommentarer: