fredag 1 april 2011

Ett litet inköp idag

Idag släpps som bekant årets omgång av påsköl samt öl som ska finnas i det fasta sortimentet i ett år. För mig blev det bara ett litet inköp idag, nämligen dessa:



Schneider Georg Schneiders Wiesen Edel-Weisse (Tap 4) var ett givet köp, kan det bli årets sommaröl för mig?

Rodenbach Grand Cru kommer jag att köpa fler av, gillar ölet.

Nils Oscar Hop Yard har jag inte druckit sedan ölet var nytt på Stockholm Beer Festival 2009, det är dags igen alltså.

Nils Oscar Påsköl köper jag varje år, är det nytt recept i år?

Slottskällans Blåkulla Ekologisk Påsköl, ja varför inte?

Mikkeller Green Easter IPA är samma öl som Mikkeller Green Gold, klart att ölet ska få en chans.

Några Flying Dog Gonzo Imperial Porter hittade jag inte i butiken i Jakobsberg, måste köpa senare då det är en goding. Mohawk Black Ipa Easter Edition kanske jag köper, måste avvakta några recensioner först. Törs man köpa S:t Eriks Påsk Ale? Kanske dela en flaska på 2-3 personer räcker? Just ja, Cheap Thrills glömde jag också, jaja så kan det gå.

2 kommentarer:

fajanen sa...

Mohawk Black IPA är säljstoppad från leverantören fick jag som svar när jag frågade efter den i Bromma. Den skulle komma till påsk. Punk IPA på burk verkar också svårt att hitta. Gonzo hade de inte i sumpan heller. Måste tjata på dem att ta in den där.

Johan sa...

St Eriks Påsk verkar ha fått lite blandat gensvar men jag tyckte den var rätt okej. Jag antar att det är en ESB eller liknande.