fredag 28 januari 2011

Bishops Arms Sundbyberg och Lilla Barkarby

Igår besökte jag Bishops Arms i Sundbyberg (Sumpan) för första gången i mitt liv. Det visade sig vara ett helt ok ställe, fast det tog lite väl lång tid att få maten serverad då det bara var två damer som arbetade i salongen. Det var mer eller mindre helt fullsatt. En sak som jag inte gillar med Bishops Arms är deras totalt undermåliga hemsidor för de olika restaurangerna, finns aldrig någon information om vilka öl de har på de olika ställena.

Oppigårds SÖ 25 år blev kvällens första öl. Det är alltså Svenska Ölfrämjandets jubileumsöl.



Som vanligt en fantastisk bild med mobilkameran, nåväl så kan det gå. Aromen var fruktig med gräs och karamell. Det var ingen "smakbomb" men en drickbar öl. Det gick inte att ta miste på att ölet var bryggt hos Oppigårds. 3/5

En till öl blev det i Sumpan, nämligen Ocean Glenn No 5. Den beställde jag mest för namnets skull. Tyvärr inte en öl som föll mig sådär jättemycket i smaken. Frukt, gräs och malt. Inget speciellt med ölet, rätt tunn. 2.5/5

På hemvägen besöktes Lilla Barkarby, ett ställe jag inte besökt på ett par år trots att det ligger nära hemmet. Där beställde jag en Sierra Nevada Tumbler som fanns på fat. 65 kronor för ölet så priset var bra. Då jag beställde ölet frågade ägaren varför jag ville ha det ölet? Han nöjde sig då jag svarade på grund av att jag inte druckit ölet tidigare.



Det var kvällens godaste öl. Nötter, malt, choklad och karamell. Munkänslan var åt det krämiga hållet. 3.6/5

Ja, det var det hela.

Inga kommentarer: