måndag 6 december 2010

De la Senne Taras Boulba

Hade visst en något övergiven flaska De la Senne Taras Boulba i förrådet, bäst före var dec 2009 så det var kanske läge att analysera innehållet.



Ölet var småtrevligt, kändes inte farligt "gammalt". Fin bitterhet och torr smak med kryddor, malt, jäst och humle. Helt klart en smakrik och karaktärsfull lättöl. (4,5%)

Kommer att prova ölet igen nästa år, närmare bestämt 1/3 då ölet finns att köpa på Systembolaget. Skulle känna mig som en smeirlap! om jag inte gjorde det.

3.5/5

2 kommentarer:

hirigalzkar sa...

Minns den här som väldigt trevlig. Även jag kommer att köpa på mig någon flaska när den kommer till Systembolaget. Men hade den inte varit ännu mer välkommen till våren?

Gyllenbock sa...

Jo, det hade den nog varit. Jag gillar dess karaktär, i synnerhet beskan.