onsdag 1 december 2010

Dagens köp på Systembolaget

Då har man varit och besökt Systembolaget igen, den på Regeringsgatan närmare bestämt. Det var gott om folk i butiken kring klockan 12, men de flesta hade siktet inställt på vinavdelningen, det tackar jag för.

Idag köpte jag enkom öl som jag tidigare ej druckit, nämligen dessa:



Yeti Chocolate Oak Aged Imperial Stout: förstås given, en Yeti som det skall bli intressant att prova. Kan den slå espresso-varianten som nyligen avnjöts i Amsterdam?

Stone Vertical Epic 10.10.10: ok, vi får se vad det kan tänkas vara.

Stone Emperial IPA: hoppas, hoppas!

Rochefort 6: lär säkert funka, 10:an är ju nästan en legend.

Fuller's Vintage Ale: skall vertikalprovas tillsammans med årgång 2008 och 2009, frågan är bara när?

Aecht Schlenkeria Eiche Doppelbock: otroligt nog har jag aldrig druckit den tidigare.

Nynäshamns Valsviken Vinterporter: naturligtvis köper jag en ny öl från Nynäs, drack den inte på SBWF.

BrewDog There Is No Santa: vi får se.

Inga kommentarer: