måndag 15 november 2010

Dagens shopping

Jag är verkligen ingen stor shoppare då jag normalt sett inte är alltför upphetsad av tanken att besöka alla dessa olika shoppingcentrum som mer eller mindre är likadana. Systembolaget däremot är en annan sak, särskilt en dag som denna då det släpptes en hel del intressanta mitt i månaden nyheter.



Knallade in på Regeringsgatan kring elva på förmiddagen, det var bara att konstatera att det starkaste svenska ölet, Sigtuna Ace of Spades var slut. Nåväl, jag tar det med ro. Får nog nöja mig med de 5 cl som dracks på SBWF.

Några öl blev det i alla fall:

3 Fonteinen Oude Kriek måste förstås köpas. Ja det är fint att ha några flaskor i källaren.

Panil Barriquée Sour, skoj med en italiensk suröl. Hoppas att den är drickbar också.

Dugges Idjit! lär inte göra bort sig.

Det Lille Bryggeri Lakrids Porter låter gott för en lakritsälskare.

Duvel Triple Hop är väl typ en öl som bör provas i alla fall en gång i livet. Ja kanske, vi får se.

Abstrakt AB:03 tror att den kan vara riktigt trevlig.

Kikar man på den eminenta Systembevakningsagenten ser man att åtgången har varit god av dagens öl. I butiken var det lugnt då jag var där, men tycker ändå att det är smått otroligt att 140 flaskor Ace of Spades var slut en timma efter öppning. Folk är tamejtusan galna!

Några julöl köptes ej idag, det får bli i december. För tidigt redan nu enligt mig.

7 kommentarer:

Baggen sa...

http://images.keffo.nu/ShowMessage.aspx?MessageID=2788

Jag är galen! Galen! :-) Svårt att motstå så mycket intressanta öl. Man får väl leva lite på vatten och bröd framöver.

De flesta som Köpte AoS plockade på sig 3-4 flaskor. Stort intresse för det ölet mao. Får nästan gratulera Sigtuna :)

Gyllenbock sa...

Visst är det svårt, ja lite galen måste man allt vara. Hmmmm, jag missade helt La Trappe Quadrupel Oak Aged.

Stouter sa...

Men.. Din flaska barriquee verkar sakna Sour-märket.. Finns det på baksidan eller har Sverige fått både Barriquee och Barriquee Sour? För såvitt jag förstått är det enda skiljetecknet.

Gyllenbock sa...

Stouter: det står "sour" högst upp till höger på etiketten så allt bör vara i sin ordning.

Danne sa...

Jag gick förbi efter jobbet kl 17, då var Idjit slut (men jag uppfattade det som att fler skulle komma in), Abstrakt slut trots saldo 23 enl hemsidan och Tripel Hop slut. Även Flying dog och Mikkellers julöl var slut så jag lämnade bolaget tomhänt.

Julölen lär man komma över ändå och alla pengar som blev över får jag bränna på Uto Beer i London i helgen...

Gyllenbock sa...

Danne: jag avvaktar också med julölen, har dessutom en del sparat från 2008 och 2009.

Låter kul med London, jag skall också ut på en liten tur där det säkert kommer att inhandlas en del öl.

Är det inte dags för en gemensam sittning på Akkurat snart? Med snart syftar jag på typ januari om det kan fungera?

Danne sa...

Har oxå några favoriter på lager sedan tidigare år, främst Dolle från 2008, hoppas även kunna trejda till mig en Stille Nacht special reserva.

Det vore trevligt att fortsätta jobba sig igenom deras källare! Jag har ganska mycket på jobbet i januari, men fredag eller lördag kväll de två sista veckorna går säkert bra!