tisdag 5 oktober 2010

När kommer det fler flaskor Cantillon Kriek?



Visst är det fantastiskt att Systembolaget tagit in Cantillon Kriek i det fasta sortimentet, dessutom i minst 12 månader.

Frågan är bara hur ofta hyllorna kommer att få påfyllning? Såhär ser läget ut i Stockholm just nu vad gäller tillgången på Cantillon Kriek. Som sagt blir intressant att följa hur ofta hyllorna fylls på, särskilt då på Regeringsgatan. Vad jag vet har Cantillon inte världens största kapacitet men samtidigt rör det sig om ett öl som den stora massan förmodligen aldrig lär köpa. Förstås tur för oss ölnördar.

Bra pris förresten, 49 spänn. På bryggeriet i Bryssel kostade en flaska 3.10 EUR för ett år sedan.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hörde att flera hade kontaktat Cantillon inför Systembolagets förfrågan och fått svaret att de inte kunde leverera de kvantiteterna som krävdes. Blir intressant att se vad som händer. Bra öl är det utan tvekan och visst vore det fantastiskt om det funkade.

Eddan sa...

Jag trodde dessa flaskor skulle ta slut i ett nafs. Finns gott om dom än. Tur för oss nördar att inga andra köper :-)

Stefan - Beer Drivel sa...

Dom var slut på fredagen när jag var där. Fast nästan allt var slut då. Antingen har det varit ett jäkla sug inför detta släpp eller så hade dom inte fått in några öl än.

fajanen sa...

Jag beställde 5 flaskor från depån. När jag hämtade dem i sumpan igår så sade de att de hade tänkt ta in ölen men att det var slut. Han sade att det hade blivit något fel vid fördelningen så att de första bolag som beställde fick hela 72 stycken. Räckte sedan inte till alla som ville ta in den i sortimentet. Låter inte så lovande. När jag beställde så stod det i deras dator att det var slut hos leverantör och att den skulle komma in igen 2046? Fanns däremot då några flaskor i depån.

Christer sa...

I Göteborg finns den kvar i en butik, lämpligt nog rätt nära mitt jobb :-)