onsdag 8 september 2010

Paket från de Belgique

Hämtade ut ett paket på Posten igår, ett paket från Etregourmet i Belgien. Det är verkligen smidigt att handla öl på Internet, tredje gången som jag gjorde det. Innehållet var välpackat, inga läckage här inte:




Samtliga flaskor:



En närmare presentation:



Fantome Black Ghost (kostade 4.66 EUR, som jämförelse tar Monks Café 495 SEK)
Fantome Brise-Bonbons
Fantome Hiver
Fantome Saint-Roch
Cantillon Zwanze 2010



Struise Black Damnation samt II (Mocha Bomb), III (Black Mes) och IV (Coffee Club). Har aldrig druckit någon av dem tidigare så det blir förstås en höjdare skulle jag gissa. Betygen på Ratebeer är väldigt höga.

Sist men inte minst dessa raringar:



Alvinne Morpheus Dark
Alvinne Kerasus 2009

Som avslutning några öl från Struise, vore synd att klaga:

Struise Cuvée Delphine
Struise Doppel Strauss
Struise Pannepot Grand Reserva 2005
Struise Roste Jeanne
Struise Schommelpeird

Tror inte att jag vill dricka alla dessa ensam, kanske finns det någon som vill dela på en flaska eller två?

Undrar förresten vad som händer vad gäller öl i Belgien om landet kommer att delas? Är förstås intressant att följa den fortsatta utvecklingen.

17 kommentarer:

Fredrik sa...

Ser ut av vara många trevliga öl, detta måste jag kolla upp...

Gyllenbock sa...

Jag hoppas det, priserna var humana tycker jag också. Köp nu inte allt bara, det är inte omöjligt att det blir flera beställningar i framtiden.

Eddan sa...

Detta ska jag studera lite närmare vid tillfälle. Verkar kul att beställa sådär, har aldrig gjort det förrut.

Gyllenbock sa...

Eddan: vi slänger in en sambeställning, norrbaggen vill säkert också vara med. Vill du vara med och dela på en Fantome eller två?

Stefan - Beer Drivel sa...

Många smaskiga flaskor... skicka adressen jag springer var du än är på 10 minuter ;)

fajanen sa...

Ser väldigt trevligt ut. Har också kikat på den där sidan och jag skulle nog ha valt nästan samma öl som du tog.

Vad hamnade frakten på?

Eirik den törstiga @ Basunen sa...

Ja, jävlar va många fina flaskor.
När lägger vi nästa beställning? Jag är redo!

Gyllenbock sa...

Stefan: jag kanske gör det. :)

Fajanen: frakten gick på 38 EUR, då vägde det hela 16 kg. Paket som väger mer än 20 kg kostar 65 i frakt.

Eirik: vi får ta ett snack om det snart.

Alexander sa...

Sjukt amatörmässig sida, men vafan, det är som med lagboken, så länge det funkar! Tack för tipset! /Alex

hirigalzkar sa...

Skulle gärna dela några flaskor någon gång. Vi borde köra knytkalas några stycken någon gång.

Gyllenbock sa...

Alex: så lite så. Håller med om att sidan är amatörmässig men det är en viss charm över det.

Hirigalzkar: ett knytkalas vore mycket trevligt, vi måste se till att så blir fallet.

fajanen sa...

Om det blir något knytkalas någon gång så är jag också intresserad.

Gyllenbock sa...

fajanen: vi får försöka styra upp ett knytkalas vid lämpligt tillfälle, vore väldigt skoj.

Johan sa...

En fantomeprovning kanske? Jag kan bidra med deras vanliga Saison och i mitten av oktober kommer jag kunna ha en Fantome Chocolate om det är så. Har även lite andra storflaskor hemma i Falun som jag gärna delar på.

Gyllenbock sa...

Johan: en fantomeprovning låter inte helt ointressant.

hirigalzkar sa...

Om det blir fantomeprovning kan jag bidra med Brise-Bonbons och Chocolat. Men dom verkade ni redan ha koll på?

Jonas sa...

Bäst man passar på att åka dit medan landet fortfarande finns kvar!