måndag 16 augusti 2010

Tre nyförvärv idag

Ni som inte slarvat med er omvärldsanalys vet att det idag släpptes fem öl på Systembolagets tre vinkällarbutiker i Göteborg, Malmö och Stockholm.



Tre av fem köpte jag, nämligen dessa:

Sierra Nevada Southern Hemisphere Harvest Fresh Hop Ale: öl från SN brukar vara riktigt bra så denna lär slinka ner tämligen galant.

Det Lille Bryggeri Nelson Sauvin Pale Ale: aldrig druckit något från Det Lille Bryggeri så någon gång måste vara den första, varför inte nu? Dessutom har jag dålig koll på Nelson Sauvin (tänkte skriva druvan men menar förstås humlesorten)

Amager Nitro: är säkert fullt drickbar, ja vi hoppas på det.

Amager Black Nitro har jag druckit förr så den hoppade jag över denna gång. Noterbart är att i november förra året kostade den 50 DKK på den där hyfsat välkända ölbutiken i Köpenhamn. 65,20 på Systembolaget, alltså billigare än i Köpen med dagens växlingskurs.

Brewdog Abstrakt AB: lockar inte, gillar inte heller dess pris.

Smaklig spis!

4 kommentarer:

Eddan sa...

Om det nu är en likadan Sierra Nevada Southern Hemisphere som kom förra året (etiketten ser annorlunda ut) så blev jag då inte imponerad alls. Hoppar över den och Brewdog, som du sa, är alldeles för dyr. Hade det däremot varit Johans (FemKommaNoll) hembrygd hade jag lätt slantat upp det dubbla :-)

Gyllenbock sa...

Det är inte samma som förra året, då var det denna:

http://www.ratebeer.com/beer/sierra-nevada-harvest/11857/

Eddan, Eddan du måste ha bättre koll än så! Fasiken, jag minns inte mycket av Johans hembrygd, minns bara att allt gick ner. :)

fajanen sa...

Hmm. Var det inte så att den du länkar till kom ut i februari detta år. Southern Hemisphere kom väl förra hösten?

http://fajanjons.blogspot.com/2009/10/sierra-nevada-harvest.html

Gyllenbock sa...

Fajanen: helt rätt, Southern Hemisphere i mitten av september förra året, ber om ursäkt att jag har så dålig koll. Av någon skum anledning köpte jag den ej då. Ny design på etiketten har de numera.