torsdag 12 augusti 2010

Haandbryggeriet Farewell Ale

Kvällens öl var Haandbryggeriet Farewell Ale. Enligt Ratebeer en Traditional Ale.



Färgen var mörkbrun med röda inslag. Stort, lätt ljusbrunt skum.

Doften var rostad med en mörk choklad samt lakrits. Smaken var inte alls oäven, rostad med inslag av rök. Vidare tyckte jag mig känna lite kaffe och lakrits. Även spår av alkohol samt "örter". Fin fyllighet och en bitter avslutning. Intressant och förvånansvärt lättdrucken.

3.7/5

Dagens bild är färsk, den togs i förra veckan då jag var i Bodö. Hurtigrutens M/S Polarlys gjorde en härlig gir mitt framför nosen på mig.

3 kommentarer:

Johan sa...

Ser ut som en ganska hård gir, den måste ha känts ombord :)

Eddan sa...

Häftig bild det där! Hoppas dom i restaurangen höll i glasen :-)

Gyllenbock sa...

Johan: blev rejält förvånad då jag aldrig sett ett såpass stort fartyg gira så hårt, ett tjugotal bilder hann jag knäppa.

Eddan: man måste alltid hålla i glaset!