fredag 11 juni 2010

Nya öl på tisdag på Systembolaget

Öl från Danmark och Norge på Systembolaget på tisdag 15/5. Dessa öl lanseras på de tre vinkällarbutikerna i Göteborg, Malmö och Stockholm.

11774 Nøgne Ø Imperial Dunkel Wit Norge Flaska 500 ml 64.00C
11775 Nøgne Ø Sunturnbrew Norge Flaska 500 ml 69.00C
11776 Mikkeller Black Tie Danmark Flaska 500 ml 99.00C
11777 Hr. Frederiksen Portvinslagret Danmark Flaska 375 ml 139.60C
11772 Black Magic Woman Danmark Flaska 500 ml 62.10C

Jaha, vilka av dem skall man köpa? Black Tie, värd sitt pris? Den kostar 94 DKK på Ølbutikken, dvs ungefär 125 SEK. Bra pris på Systemet m a o.

Man får aldrig tveka att slå till va?

5 kommentarer:

Baggen sa...

Tyvärr har jag inte möjlighet att köa den dagen så någon portvinsfatlagrad Hr.Fredriksen lär det nog inte bli. Mikkeller Black Tie och Nögne Sunturnbrew ska jag nog köpa i mån de finns kvar.

fajanen sa...

Ska försöka få tag på en av varje.

Anonym sa...

En ölbloggare får ALDRIG tveka till att slå till, men hur var det nu..skulle hojen med?! Eller blir den till ved?

1: Ja
X: Nej
2 Kanske

/ Apan - med banankontakt på sitt kontrakt :)

Eddan sa...

Nøgne Ø lär det bli och den från Hornbeer. Men Black tie hoppar jag över. Inte värd priset enligt mina smaklökar.

Jonas H sa...

Tycker att Black Magic var helt ok när jag testade den även om deras Carribian Rum Stout är roligare