söndag 27 juni 2010

Mycket lugn midsommar i Visby



Tillbringade en väldigt trevlig midsommar i Visby hemma hos en barndomskompis och hans sköna familj. Särskilt många öl det blev det inte, däremot mycket bus så det var en lugn helg vad gäller alkohol men inte vad gäller att leka med barn. Golfspel blev det också för grabbarna, eller golfspel och golfspel. Det är sällan jag sett dem sprida så mycket bollar som de gjorde på Gotska GK samt Slite GK. Snacka om show! Jag blev till slut alldeles vimsig i skallen efter att desperat försökt hålla koll på bollarna som for omkring. Nä, det är skönare att dricka öl.



Ett par nya öl passade jag i alla fall på att dricka. Nämligen Wisby Sleepy Bulldog Summer Pale Ale samt Hornbeer Black Magic Woman.



Tyckte att den kunde vara lämpligt att dricka Wisby Sleepy Bulldog Summer Pale Ale i just Visby. Tyvärr var det en öl som inte var sådär alltför spektakulär, inte för att jag hade förväntat mig det heller. Citrus, hö, lite aprikos samt kakor. Lätt kropp, smakade inte alltför mycket. Inte odrickbar på något sätt bara allmänt "jahaja", dvs inget som behöver drickas igen.

2.6/5



Black Magic Woman från Hornbeer tyckte jag verkligen om. Läckert kolsvart med ett fint brunt skum. Trevlig lätt rökighet i både doft och smak. Lakrits, choklad, bränd malt, kaffe även en del sälta. Härlig krämig munkänsla, inte så tung smak utan fint "lättdrucken". Sympatisk öl helt klart, tur att jag köpte två flaskor.

4.1/5

1 kommentar:

Eddan sa...

Ja, den där Hornbeer var en riktigt trevlig bekantskap. Finns en hel drös kvar på Systemet ser jag. Kanske skulle köpa en till?!