onsdag 2 juni 2010

Lite påfyllning igen

Igår släpptes som ni vet några tillfälliga juninyheter på Systembolaget. Jag hade inte tid att handla igår men idag fanns det utrymme för lite påfyllning.



Nynäshamns Dragets Kanal Dubbel IPA drack jag på fat i februari och tyckte då om den, hoppas att den är lika stabil på flaska.

Nils Oscar är alltid Nils Oscar för mig, kommer de med något nytt kan jag inte låta bli att slå till.

Oppigårds Inwit, spännande med en witbier, frågan är hur den smakar?

La Rulles Estivale kändes prisvärd så den fick följa med.

Sierra Nevada Glissade Golden Bock, länge sedan jag drack något för mig nytt från Sierra Nevada alltså var det ingen tvekan i detta fallet heller.

Innis & Gunn India Pale Ale fanns inte i butiken i Sundbyberg, återstår att se om jag köper den vid senare tillfälle. Är inte sådär vidare förtjust i deras öl men prova kanske man ändå kan göra.

6 kommentarer:

Baggen sa...

Jag ser verkligen fram emot att se vad du tycker om Dragets Kanal DIPA. Jag blev djupt besviken på den. Alldeles för maltig. Har varit i kontakt med lite andra ölnördar och jag är inte ensam om att tycka detta. Ett ganska gott öl dock men någon bra DIPA, ich't don't think so.

Danne sa...

Ska du verkligen ha ölet på fönsterbrädan sådär, tyckte att du var missnöjd med hur den smakade efter det ;)

Handlade spontant idag och inser nu att DIPAn som jag egentligen var mest sugen på var slut på regeringsgatan.

Fredrik sa...

DIPAN var riktigt bra när jag fick den till krogen men det är några månader sedan, vet inte om den blivit brygd på nytt???

Eddan sa...

Jag får instämma. Dragets Kanal blev jag besviken på. Inte mycket till DIPA det där inte. Fast det var inget fel på den som så. God var den.
Än mer besviken blev jag på Glissade. Smakade ingenting nästan. S.N:s sämsta jag provat hittills.

Gyllenbock sa...

Baggen: det blir intressant att prova den, tyckte om den i februari.

Danne: bra att du påminde mig. Inga flaskor på fönsterbrädan! :)

Fredrik: jag vet inte heller om den blivit bryggd på nytt.

Eddan: ajdå, låter inte alls bra det där med Glissade.

Ottes sa...

Tycker tvärt om om Dragets Kanal. Det är en utmärkt DIPA där man tack och lov inte eldar på med all beska som finns utan i stället serverar en varm och nyanserad öl med fyllig kropp och väl avvägd beska som kommer när den skall komma. Det har blivit alldeles för populärt på sista tiden att bara spela på humlebeska, äntligen en DIPA med finess!