tisdag 15 juni 2010

Förmiddagsutflykt till Regeringsgatan

Var på en liten förmiddagsutflykt till stan med Basunen. Någon sightseeing blev det inte utan raka vägen till Regeringsgatan. Helt klart sköna sommaröl hoppas jag. Dessa raringar följde med hem utan att protestera:



Nøgne Ø Imperial Dunkel Wit, verkar vara en kul öl, bara att hoppas att den smakar bra.

Nøgne Ø Sunturnbrew, får se hur rökig den är.

Mikkeller Black Tie, kan ju vara skoj att prova.

Hr. Frederiksen Portvinslagret, vanliga Hr. Frederiksen är ju förtjusande så denna lär inte vara helt under isen.

Black Magic Woman, enligt en gubbe som handlade samtidigt som oss är den riktigt bra, han såg ut att veta vad han talade om.

Utöver ovanstående passade jag på att fylla på med några veteöl och lite annat smått och gott.

4 kommentarer:

Eddan sa...

Det var inte en alkis som rekommenderade Hornbeer va?! ;-)

fajanen sa...

Jag var också där i förmiddags vid 10.30. Köpte också en av varje nyhet plus Jolly Pumpkin Calabaza Blanca och Trashy Blonde som jag inte provat tidigare.

Har du bokat bord på Akkurat ännu?

Gyllenbock sa...

Eddan: nix, det var inte en alkis utan en gentleman av den ädlare sorten. :)

fajanen: ah, då missade vi varandra med en kvart eller så. Jag bokar bord senare idag, 18.00 tänkte jag.

Eirik @ Basunen sa...

He he den gentlemannen plockade med sig en si så där 6-8 flaskor av Black Magic Woman. Han verkade gilla den.