torsdag 24 juni 2010

En god witbier

Drack igår en St. Bernardus Blanche, det visade sig vara en god och ganska så gemytlig witbier. Ofta tycker jag att olika witbier blir lite väl kryddiga, särskilt då koriander men denna var som sagt god.



I doften fanns det koriander, frukt (inte så mycket banan), jäst och även en del peppar tyckte jag mig registrera. Smaken var frisk, fruktig, ganska söt med en del citrus, lite, lite banan som kryddor och en touch av "diskmedel". Halten kolsyra var medel och munkänslan lätt. Inte så lång eftersmak.

Helt klart en väldigt trevlig witbier, nog den godaste jag druckit.

3.6/5

Senare idag skall det flygas till Visby, tro det eller ej men det är första gången sedan 1900-talet som jag firar midsommar ordentligt. Senaste tio åren har jag antingen jobbat på midsommarafton eller varit på resande fot i utlandet. Hur gick nu texten till Små grodorna? Äh, jag överlåter sjungandet åt andra, Eddan?

Trevlig midsommar till er alla!

Inga kommentarer: