fredag 18 juni 2010

Blåbärsvin och några standardöl

Var hos storasyster och svåger igår och avnjöt en delikat trerätters italiensk "sommarmåltid". Då syrran är gravid hade jag med mig en flaska alkoholfri "blåbärsvin" från Saxhyttegubben. Noterbart är att det till en flaska på 33cl använts runt 2300 blåbär, inte undra på att priset låg på över 60 spänn.



En bild på en tom flaska tillför kanske inte mänsklighetens så mycket men en bild är alltid en bild. Vinet var gott, smakade väldigt mycket skog. Inte alls sött utan med en "vuxen" smak av blåbär. Nu är jag inte någon expert på vin men gissar att drycken kan passa rätt bra som ersättning för riktig vin.

Några öl blev det också, småtrevliga veteölet Franziskaner Hefe-Weissbier. Banan, kryddor, citrus, väldigt läskande och lite skönt syrligt. Ja en stabil veteöl helt enkelt.



Wells Bombardier tyckte jag inte var sådär jätteskoj. Ännu en i raden av öl från UK som jag tyvärr upplever som rätt menlös. Smakade mest karamell och nötter, tyvärr blaskig och livlös.



En flaska Mohawk Extra IPA delades det också på, det är en schysst bira, ja annat kan jag inte säga. Snacka om att krossa Bombardier i karaktär och smakupplevelse.



Till kvällsmatchen i fotbolls-vm blev det sedan en rejäl slurk Glenmorangie 10år, en stabil standardwhisky tycker jag.

Det finns sämre torsdagar, jag det vill jag lova. Härlig traktering igår!

Inga kommentarer: