torsdag 6 maj 2010

Imorgon blir det Köpenhamn

Klockan 10.00 imorgon är det dags att flyga till CPH, dvs Köpenhamn med SAS Boeing-maskin. Som jag väntat! Jag har rest mycket under mina dagar men det var länge sedan som jag var såhär förväntansfull inför en resa.

Den stora kofferten är redo, det kommer att handlas en del öl kan jag lova. Just nu är 30 uppskriva men det blir kanske inte riktigt så många, vi får se. Mikkellers nya bar kommer givetvis att besökas, några andra ställen lär också hinnas med. Något program för vistelsen existerar icke utan det får bli som det blir, brukar vara bäst så.

På lördag är det då dags för ølfestivalen, öppet mellan 12-23.

Så vitt jag vet är vi minst fyra ölbloggare från Stockholm som kommer ner plus några icke-bloggare. Riktigt kul med mycket folk. Vet ännu inte när vi anländer till festivalen. Här en karta över lokalen. Jaha, vilka öl ska man smaka där då? Snacka om angenämt I-landsproblem.

Blir nog en bra helg detta, vi ses!

5 kommentarer:

Stouter sa...

Själv kommer jag vid kl12 att gå direkt till De Molens monter och avsmaka Kopi Loewak Coffee Stout :)

Gyllenbock sa...

Aha, bra att vara så fokuserad. :) Kommer du att vara där hela dagen?

AndersAnd sa...

Vi ses där! Var för övrigt på Mikkeller barens öppning igår, det var trååångt men blir nog bättre idag. Massvis med goda öl iaf, "De Molen Bont & Blauw" har etsat sig fast i det annars svaga minnet, den och såklart Darklord 2010 ;)

Gyllenbock sa...

andersand: japp, vi ses! Hur var priserna i Mikkellers bar? Dark Lord på fat, jo tack! :)

Johan sa...

Verkligen ett problem att vælja ut vad man ska prova. Jag lær dyka upp nån gång vid tidigt eftermiddag, det ser ut att bli en bløt kvæll på fredag hær i Odense och tåget in till Kph tar en liten stund.