torsdag 25 mars 2010

Det var inte Jehovas som ringde på

Igår ringde det på dörren, för en gångs skull var det inte Jehovas, dammsugeförsäljare eller något annat intressant som ville ha uppmärksamhet, nä istället var det Posten som hade ett paket till mig från Tyskland.

Nämligen ett fint litet paket från Bierkompass.



Yury på Belgian Friday har beställt från Bierkompass vid några tillfällen, det var efter att ha läst hans inlägg som jag fick inspiration till att lägga en egen beställning.



Från att beställningen var lagd till att paketet var hemma tog det åtta dagar, snabbt med andra ord. Sebastian på Bierkompass var bra att ha att göra med, jag är väldigt nöjd med hela processen.

Givetvis var samtliga flaskor hela och fina, kalaset gick sammanlagt på ungefär 890 kronor inklusive frakt, då fick jag dessa 12 flaskor:

Alvinne Caper Fumatis (0,33l)
Alvinne Extra Restyled (0,33l)
St. Bernardus Blanche (0,33l)
3 Fonteinen Oude Kriek (0,375l)
3 Fonteinen Schaarbeekse Kriek (0,75l)
3 Fonteinen Oude Geuze Vintage (0,375l)
HORALs Oude Geuze Mega Blend (0,75l) (kostar 795 på Akkurat!)
Fischer Rauchbier (0,5l)
De Molen Kopi Loewak Coffee Stout (0,18l)
De Molen Tsarina Esra Reserva (0,18l)
De Molen Hemel & Aarde Bruichladdich Barrel
(0,18l)
Ellezelloise Quintine Ambrée (0,33l)

Jämför man med andra internetalternativ är Bierkompass prisvärda, särskilt frakten är låg jämfört med de flesta andra. 27.99 EUR kostade det i mitt fall.

Jag vet att en del av ovanstående öl finns att köpa på Ølbutikken i Köpenhamn. Exempelvis kostar De Molen Tsarina Esra Reserva 44 DKK jämfört med 3,99 EUR hos Bierkompass. I svenska kronor 60 kontra 40, en stor skillnad med andra ord.

6 kommentarer:

Eirik @ Basunen sa...

Ser mycket trevligt ut det där.
Det låter bra med en "nätbutik" som har lite rimligare priser än t.ex Cracked Kettle

Yury sa...

Great shop indeed! I placed another order last night. =)

Yury sa...

Vet inte vartför jag skrev detta på engelska, vanne sak.. =)

Danne sa...

Schysst beställning och prissättning! Skönt att ha lite gott att dricka innan köpenhamn, för min del blir det nog mest SBnyheter, några tyskar och så tror jag att Matte beställt ett par Struise stouter.

Gyllenbock sa...

Eirik: japp priserna är lägre än hos Cracked Kettle, fast inte samma utbud.

Yury: vad beställde du för gott denna gång? Eller nja, det får vi nog se när leveransen har landat.

Danne: ett par Struise-stouter låter inte helt fel.

Yury sa...

Beställde ca 20 öl, dem som jag inte har provat. Kommer väl i slutet av nästa vecka. =) Han ska få in över 10 nya Alvinne och massa annat. Sen ska Sebastian iväg och skaffa fram fler nya öl. =)