lördag 13 februari 2010

Två svenskar och en belgare.

Var på Akkurat i några timmar igår tillsammans med två förbundskamrater från online-fotbollsmanagerspelet Hattrick.

Några bilder tog jag ej men däremot drack jag dessa tre öl:

Närke Single Target.

Mörkbrun vätska med fint brunaktigt skum. Ganska fruktig med en del nötter, jäst, rostad malt och choklad. Kroppen runt medel och avslutning torr med en låg bitterhet. Helt ok men inget spektakulärt. Brown Ale är en typ av öl som jag ännu inte riktigt "lärt" mig.

3,4/5

Oceanbryggeriet Ocean Stout.

Svart med ett brunaktigt skum. Mild arom med choklad, bröd, läder, frukt och rostad malt. Smaken var också ganska mild dock fint balanserad. Rostad malt, salt, choklad och karamell. Helt ok utan att vara en otrolig aha-upplevelse.

3,5/5

La Rulles Brune

Mörkbrun med ett litet skum. Maltig arom med kryddor, karamell och mörka bär. Smaken var rätt söt med kryddor och något som jag bara kunde identifiera som något gammal tuggummisort. Hemskt irriterande då man inte kommer på vad! Inte så mycket kolsyra däremot var eftersmaken lång. Drickbar men inte alltför spännande.

3,1/5

1 kommentar:

Fredrik sa...

låter inte så tråkigt tycker jag ;)