tisdag 5 januari 2010

Julölsrea, snabbt besök på Systemet.

Före jobbet idag besökte jag Systembolaget i Sundbyberg. Som bekant reas förra årets "julöl" just nu. Länk till ölen. Egentligen hade jag ingen tanke att besöka Systembolaget nu i januari men man kan ju ändra sig. På hyllorna fanns det inte så mycket kul, köpte några öl som jag tidigare ej druckit. Den "hemliga" hyllan inne på lagret hade inte heller något intressant inne just idag. Men som alltid då de äldre herrarna jobbar i butiken i Sundbyberg är det kul att handla där, de är duktiga på öl. För ett par år sedan var jag på en ölprovning som de höll inne i butiken.



Lite lustigt det där med rean, ingen på jobbet hade en aning om att Systembolaget brukar sälja utgående säsongsöl med rabatt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

På "hyllan" sto det enbart 4 flaskor Sotholmen när vi var där.. och dom tog vi :) Kanske inte så spännande...

Gyllenbock sa...

Jag såg det, en ok stout men "Sotholmen" Extra är godare. Den kommer på småflaskor i februari.

Var Eddan med till Regeringsgatan?

Anonym sa...

Svar: självklart :)

fajanen sa...

Var också där men köpte bara två stycken Mikkeller Til Via Fra.