tisdag 1 december 2009

Några decembernyheter blev det.

Kön utanför Systembolaget var rekordlång idag då jag anlände kvart över tio, men säger man de magiska orden "jag skall bara köpa öl", ja då är det ingen som protesterar då man går förbi hela kön. Köandet påminner mycket om gamla Sovjetunionen med den stora skillnaden att det är roligare att stå utanför Systembolaget än att köa för en bit bröd eller något liknande. Vore intressant att en dag tittade närmare på det mänskliga beteendet, vad är det egentligen som lockar så mycket med bunkrande och samlande av dryck? En del köpte helt otroliga mängder vin idag.



Kände mig inte sådär jättemycket på hugget idag, kom ju trots allt hem igår med en näve öl från Köpenhamn.

Stone 13th Anniversary hoppas jag en del på även om man kan tycka att det är "löjligt" att fira 13-årsjubileum.

Fresh Hop från Great Divide verkar inte helt fel.

De två från kanadensiska Brasserie Dieu du Ciel ska det bli kul att prova, särskilt kaffestouten.

Midfyns Imperial Stout är säkert helt stabil.

Ola Dubh Specieal 12 Reserve kändes given, har hört mycket gott om den lilla rackaren.

Det var en lirare inne i butiken som var lite upprörd då han köat i över 40 minuter, i näven hade han tre burkar Norrlands Guld. Stackars sate!

9 kommentarer:

Johan - Gjölen sa...

Antar att det är butiken på Regeringsgatan som lockar denna typ av kö.

Gyllenbock sa...

Så är det dock har jag även varit med om mindre köer i Sundbyberg, då släpptes bland annat whisky från Mackmyra.

Stefan - Beer Drivel sa...

Attans jag var också där vid 10-tiden och såg kön men tänkte att jag lika gärna kan gå tillbaka senare. Hoppas att allt inte är borta bara. Synd att vi missade varandra.

Manker sa...

Gick också dit (regeringsgatan) vid lite innan tio. för lång kö så blev en kaffe iställt. sen gick jag helt sonika före hela kön, inklusive en gnällande tant som inte förstod orden "ja ska till ölhyllan, inte champagnen". Blev också ensam vid ölen en liten stund. märkligt beteende indeed hos folk

Mattias sa...

Ja men hur ska man veta vad kön gäller liksom? Senaste jag hängde på låset vid Regeringsgatan släpptes special-Duvel:en och då hade man fått en kniv i ryggen om man passerat kön. Idag var det tydligen ok om man inte ville ha vin. Kanske dags att dom ordnar två köer så man slipper riskera att gå förbi nån ölköare och sno sista flaskan av nåt sällsynt.

Fredrik sa...

Det var mycket godis som släpptes idag, gött att det inte är så jäktigt i Helsingborg som det verkar vara i Stockholm.

fajanen sa...

I sumpan där jag gjorde mina inköp på lunchen var det väldigt lugnt. Dock såg man att det hade gått åt lite öl eftersom de fyllde på hyllorna när vi kom dit.

Gyllenbock sa...

Stefan: idag var det rörigt, vi får se till att ses vid annat tillfälle. Eller så kanske det snart kan vara läge för en liten krogrunda tillsammans med Stockholms-bloggare? I januari kanske?

Manker: ja det är ett märkligt beteende.

Mattias: de gånger jag sagt att jag "bara" ska köpa öl har det gått fint att slinka förbi kön. Men helt säker kan man förstås inte vara.

Fredrik: förr eller senare ska jag se till att besöka Helsingborg, vore skoj att träffa dig bland annat.

fajanen: Sumpan är stabilt, särskilt då de lite äldre ölintresserade farbröderna jobbar.

Eddan sa...

Hahaha! Köa i 40 min för 3 N.Guld. :-D