måndag 14 december 2009

Mikkeller Stateside IPA

Mikkeller Stateside IPA är inspirerad av amerikansk IPA. Tre olika humlesorter har använts nämligen cascade, chicook samt centennial. Låter inte som en helt ointressant dryck.



Vätskan var bärnstensfärgad, skummet hyggligt stort och ganska fluffigt.

Doften bjöd på frukt, gräs, blommor och en del humle.

Smaken var rätt söt, karamell, lite bröd, malt, citrus och en hel del grape. Inga direkta tropiska frukter, det som jag verkligen skattar högt i en IPA/DIPA. Avslutningen bjöd på en rejäl bitterhet. Vätskan var torr, ganska mycket kolsyra och kroppen medel.

En helt ok IPA som inte var briljant.

3,5/5

Imorgon är det dags för årets sista nyhetssläpp på Systembolaget.

Jag har ännu inte bestämt mig för vad som skall köpas, en sak är dock säker, någon Samuel Adams Utopias blir det icke.

3 kommentarer:

Eddan sa...

Ingen S.A.Utopias??! Det trodde jag du skulle bjuda grabbarna på :-P

Gyllenbock sa...

Eller det kanske är värt att köpa en sådan för att fira att Boeing 787 idag skall göra sin första testflygning, drygt två år senare än planerat. En fet tax med korta ben ser hon ut som.

http://www.airliners.net/photo/Boeing/Boeing-787-8-Dreamliner/1624568/&sid=316c19aa8617562dc38d267f132800ca

Apropå något helt annat.

fajanen sa...

Beställde båda Ola dubh och en High Tide Fresh Hop. En Dark Force blev det också som jag missat att köpa tidigare.