tisdag 15 december 2009

Årets sista besök på Systembolaget?



Var till Regeringsgatan kring klockan 11 idag, det var lugnt där inne. Inga köer för omväxlingens skull.

Blev bara tre av dagens mitt i månaden nyheter, av någon anledning bommade jag helt High Tide Fresh Hop IPA. Trodde att dagens besök skulle bli årets sista besök på Systembolaget men jag kanske måste tänka om. Samtliga julklappar handlades dock, alltid något att glädja sig åt.

Carribean Rumstout från danska Hornbeer får ok betyg på Ratebeer så den blir kul att prova.

Ola Dubh Special 30 Reserve får riktigt fina betyg, den blir också kul att prova.

Sist med inte minst blev det en liten flaska The Angel's Share från Lost Abbey. Bara att hoppas att den jäkeln är god, annars är det väl läge att skriva Flat Abbey. Kommer att bli mycket spännande att öppna flaskan.

4 kommentarer:

ricke sa...

jag väntat spänt på diverse blogginlägg om de Angels share som dök upp i dag. Jag har provat två flaskor från samma batch ganska nyligen och båda två hade en lätt men märkbar syrlig ton. Men en av dem hade faktiskt kolsyra ;) Hoppas för allas skull att flaskorna är ok.

Yury sa...

Man blir så avundsjuk när man ser dessa bilder. La min beställning idag, kommer nog ta en vecka för dem att få hem allt.

Ser fram emot dina reviews :)

Gyllenbock sa...

ricke: jag kommer att dricka min Ängel om ett par veckor, blir verkligen ett spännande ögonblick.

Yury: en vecka går fort. :)

Stefan - Beer Drivel sa...

Jasså har Angels Share varit dålig? Det låter ju inte så bra. Köpte själv en flaska av varje men det var så sjukt lång kö till Utopias (dom var i vinkällaren) att jag struntade i att ens försöka.