torsdag 1 oktober 2009

Första oktober.

Tiden den går, redan oktober. Fyra oktobernyheter inhandlades idag på Systembolaget i Jakobsberg. Det är ingen panik med denna månads nyheter då de kommer att finnas på hyllorna i minst ett år. Rätt skönt med en beskedlig nyhetsmånad med tanke på vad som väntar i november och december, då blir det svettigt värre.



Sierra Nevadas Torpedo IPA var förstås given. Verkligen skoj att det nu i standardsortimentet finns en stabil amerikansk IPA. Torpedon har jag druckit förr, men kan inte riktigt minnas hur den smakade mer än att jag tyckte om den. Att minnas smaker är verkligen inte enkelt. Bara att hoppas att den är hyfsat färsk, att den skulle lämnat bryggeriet i förra veckan är förstås en utopi.

Twisted Thistle IPA har jag ett antal gånger tänkt beställa på krogen men det har aldrig blivit av. Blir kul att se om den är bättre än tex. Fullers IPA som var en besvikelse. Betygen på Ratebeer är väl kanske inte världens högsta men men vi får se.

De bägge lagerölen från Brewdog har jag egentligen ingen direkt uppfattning om annat än att de förhoppningsvis är skoj att prova.

4 kommentarer:

fajanen sa...

Jag ryckte åt mig de 4 också plus tre till. Slottskällans Red Ale, La Trappe Witte och Sheperd Neame 1698. Alltid kul med lite nytt.

Anonym sa...

Jag köpte båda BrewDogarna idag. Ska testa dom ihop med svampmacka i helgen.

Stefan - Beer Drivel sa...

Jag fick med mig dom flesta nyheterna igår, tror jag missade någon lager men det känns helt överkomligt. Förrutom Torpeden så var det ett rätt tråkigt släpp. Märks att det var släpp till ordinarie sortimentet.

JoeG sa...

Tycker att Torpedon är lite smått underskattad på Ratebeer. Finns så många tråkiga IPO:r på samma betyg som knappt räknas som IPA enligt mig.