söndag 4 oktober 2009

BrewDog 77 Lager



För en gångs skull ligger jag hyfsat bra till vad gäller att prova månadsnyheter, låt vara att jag ännu inte hunnit med någon av förra månadens mitt i månaden-nyheter.

BrewDog 77 Lager, kan det vara något? Svaret blir nja, särskilt god var den inte. I ärlighetens namn var inte mina förväntningar alltför höga.

Såg stabil ut i glaset med den guldgula färgen och stora vita skummet.

En hel del malt i doften, bröd, äpplen och något sött som liknade karamell.

Doften var bättre än smaken, ja jag tyckte inte att ölet smakade sådär jättegott. Malt förstås, men även en del gräsighet samt något sött. Upplevde även några ganska skarpa kemiska toner som jag inte riktigt tyckte om. Nä, det var inget höjdaröl. Tunn med en svag lite lätt syrlig eftersmak.

2,5/5

3 kommentarer:

Stefan - Beer Drivel sa...

Håller med, en rätt medelmåttig lager. Ger den dock plus för att den inta hade några toner av spya eller avföring ;)

Johan sa...

Jag tyckte faktiskt att 77 Lager var rätt så god. Kan inte finnas många andra ljusa lager i den prisklassen som är bättre. Dessutom ekologiska produkter.

Tyckte även att Twisted Thistle var rätt så bra. Det måste ju inte smaka färskpressad humle :)

Gyllenbock sa...

Humleskadad som man är tycker man att allt som inte är amerikanskt är lite mesigt i smaken. :)