fredag 18 september 2009

Imorgon är det dags!

Visst är det trevligt med en ljummen september? De senaste veckorna har verkligen bjudit på trevligt väder. Imorgon hoppas jag också att det skall bli trevligt då det är dags för årets besök på Stockholm Beer Festival i Nacka.

Ett tjugotal öl som jag verkligen vill prova har jag skrivit upp, gjorde något liknande även förra året men då sprack det redan från början. Det är kul att vara spontan men i år ska jag iallafall försöka följa min lista någorlunda.

En inte alltför vild gissning är att en hel del tid kommer att tillbringas i Brills respektive Monks monter. Andhrimnir Barleywine, klockan 19 på lördag vill jag verkligen prova liksom Aku Aku om den nu finns kvar.

Det kommer att bli en rolig dag! Vi ses!

5 kommentarer:

fajanen sa...

Har också en lista som jag ska försöka ta mig igenom. Great Divides alla öl som finns på fat kommer nog att slinka ned.

Gyllenbock sa...

Jag sitter och suktar lite lätt efter Three Floyds Black Sun Stout. Undrar vad den kostar på mässan? På Monks kostade den 400 för 65 cl. Känns som att en del öl är utmärkta att dela på imorgon.

Great Divides Chocolate Oak Aged Yeti låter väldigt smarrig.

Fast det finns förstås så otroligt mycket intressant.

Anonym sa...

Tyvärr ser det ut till att jag missa messan :( Men jag hoppas ni får det kul och väntar i spenning på rapporter

Gyllenbock sa...

Jag hörde att du tyvärr missar mässan, men det finns förstås viktigare saker i livet. Det är bara att komma igen nästa år.

Ottes sa...

Ja, vad skall man säga... för andra året i rad sitter ett gäng från Åkes Ölklubb i en bil på väg upp till el Stockholmo, men inte för att gå på ölmässan, nej då, det är dags att springa Lidingöloppet igen! Får bli ett slut på detta tills nästa år ;-)