lördag 29 augusti 2009

Hantverksbryggeriet Narren.

Efter att tidigare i veckan ha provat Bödeln tänkte jag igår att det är lika bra att även prova Narren från Hantverksbryggeriet i Västerås.



Narren hade ett sympatiskt utseende med den ganska grumliga kopparliknande färgen. Skummet var ganska tjockt och stort.

Doften innehöll citrus, karamell, lite gräsiga toner samt lite skog. Ingen doft som tog över rummet men hyfsat stabilt.

Smaken innehöll malt, karamell och lite citrus. Beskan kom lite släpandes och ölet kändes hyfsat fylligt. En udda smak som jag tyckte mig känna i eftersmaken var smaken av smet, ja då syftar jag på sockerkakssmet. En viss dos choklad tyckte jag mig också finna.

På det hela en ok ESB, Extra Special Bitter, inte alltför spektakulär super-duper men tillräckligt god för att jag skulle kunna tänka mig ytterligare en flaska vid tillfälle. Vilken tur då att det i förrådet står en flaska till.

3,25/5

4 kommentarer:

Eddan sa...

Jag drack en Narren för en vecka sen. Mycket besviken blev jag. Smakade ingenting tyckte jag. Fast jag borde inte provat den efter en Haandb. Dark Force kanske :-/

Gyllenbock sa...

Nja, det kanske inte var rätt läge.

Har du provat Odins Tipple? Den skall tydligen vara otroligt god!

Stefan - Beer Drivel sa...

Jag fick tag på en Odins Tripple i Oslo för ett tag sen. Tyckte den var helt men inte fantastisk. Men du får passa på om du hamnar i Norge på någon resa :)

Gyllenbock sa...

Stefan: Jag har en Odins Tipple i förrådet, är väldigt nyfiken på det ölet måste jag säga.