fredag 31 juli 2009

Laitilan Kukko stark pils samt mormors bullar.

Som en värdig liten avslutning på arbetsveckan åt jag nyss ett par bullar som min mormor bakat. Till dem drack jag en Laitilan Kukko stark pilsner.



Bullarna var lika goda som alltid, vill nog påstå att min mormor bakar världens godaste. Det ni kära läsare!

Pilsnern var inte helt fy skam. De finska öl jag druckit tidigare har väl inte direkt imponerat, denna hade lite mer karaktär utan att för den delen vara spektakulär.

En klar, guldaktig färg. Rätt stort fluffigt skum som försvann ganska fort. Gräs, bröd och en viss sötma i doften.

Smaken innehöll förutom en viss maltighet bröd, lite grape och honung. Kroppen var rätt svag, medium kanske. Eftersmaken inte alltför imponerande. Nåväl, är man lite småseg spelar det inte alltid så stor roll vad man dricker, denna var ok ikväll.

2,5/5

Inga kommentarer: