torsdag 28 maj 2009

Barça och Mai-Ur-Bock



Tot el camp
és un clam
som la gent blaugrana
Tant se val d'on venim
si del sud o del nord
ara estem d'acord, ara estem d'acord,
una bandera ens agermana.
Blaugrana al vent
un crit valent
tenim un nom el sap tothom:
Barça, Barça, Baaarça!

Visst var det en härlig match och underbar seger för FC Barcelona igår? Man U var verkligen helt paralyserade efter Eto'o:s 1-0 till Barça.

Insåg igår att maj håller på att ta slut, alltså kändes det ganska logiskt att dricka en klassisk Einbecker Mai-Ur-Bock, en våröl som är tillbaka efter några års frånvaro.

Ölen bjöd på en ljusbrun färg med ett skum som inte låg kvar så länge.

Ganska trevlig maltig doft med inslag av karamell, aprikos, ärtor och lite bröd. Inte så tokigt.

Smaken var sötare än doften, om man nu kan säga att något doftar sött. En liten fruktighet fanns där samt en hel del maltighet. Lättdrucken historia, inga större krusiduller. Beskan var hyfsad, eftersmaken inte alltför lång.

På något sätt kröp smaken av alkohol fram, inte sådär jätteskoj kanske. Hyfsat fylligt var ölet, ja det handlar om en ok dricka men sådär otroligt spännande är det ej.

Betyg: 3,25/5

6 kommentarer:

Fredrik sa...

Jag har lite svårt för dom flesta bocköl men denna är helt ok, jag brukar dock inte köpa om och prova dom igen, det kanske man borde göra någon gång.

fajanen sa...

En ganska ok match och Barca var värda segern. Synd att målet förändrade matchen så totalt. Det svider eftersom jag är ett ganska stort Man U fan.

Ska snart också prova den här ölen. Får se om jag hinner innan maj månad är slut.

Ottes sa...

Ja det var ju snällt av Liverpool att låta ett par andra lag få chansen att briljera i år. Nästa säsong så tror jag de vill vinna själv igen ;-)

Ghost Mulenga sa...

Nästa säsong vinner Wolfsburg CL :)

Gyllenbock sa...

Fredrik: jag tycker att de flesta bocköl är ok men det är inte en ölstil som ligger högst upp på rankingen.

fajanen: du får glädja dig åt att Gnaget vann igår. :)

Ottes: nja, Liverpool är slut! Nejdå, men skoj med lite variation iallafall.

Ghost Mulenga: vinner Wolfsburg CL nästa år, ja då lovar jag att bli medlem under mycket långt tid. :)

Niggze sa...

Det var rätt skönt att Barca vann som Liverpool supporter faktiskt :)