måndag 12 januari 2009

Makalös ölbutik i USA.

Var inne och läste på bloggen "Öl i Stockholm" igår. Bara måste kommentera en otrolig video även på min lilla blogg, nämligen denna som handlar om en makalös ölbutik i Illinois.

Snacka om enormt utbud! Priserna är väldigt bra, tänk att strosa omkring i den butiken i ett antal timmar. Säg att man fick välja 10 öl, undrar vilka det skulle bli? Förmodligen en omöjlig uppgift.

Den dagen Systembolaget försvinner vore det väldigt kul att ha en egen butik, snacka om drömjobb. Prata öl hela dagarna. Kan det bli bättre?

Vilken är egentligen världens bästa ölbutik?

6 kommentarer:

Fredrik sa...

Jag vet ingen bättre än ölbutikken.
Fast jag har inte rest runt så mycket.

/Fredrik

dempa sa...

Men Hilfe!
15-16 sekunder in i filmen - är det 8 lådor GORDON jag ser?? Så suddig bild..

Åh.. tänk om man fick besöka något sådant.

Jag ska ev till London i april, finns det några bra ölbutiker att besöka där??

Gyllenbock sa...

Fredrik: Den smått legendariska ölbutikken måste förstås besökas vid tillfälle. Är väldigt nyfiken på att se vad de har inne.

Dempa: Tyvärr är bilden lite suddig, men vilken butik! Undrar om det finns något liknande i Europa? Kan inte hjälpa dig med frågan om London då jag hör och häpna aldrig besökt den staden.

Baggen sa...

Det finns en ölbutik i belgien som heter Vanuxeem. De har runt 800 sorters öl. Det är som en stor matvarubutik fast med bara öl :) Funderar faktiskt på att bila ner dit igen någon gång iår.

Ölbutikken är nog bäst när det gäller sällsynta och/eller usa-öl dock.

Gyllenbock sa...

Den dagen då Systembolaget försvinner borde vi ölbloggare gemensamt starta Sveriges bästa ölbutik. Snacka om rolig idé.

Känner att jag måste besöka Ölbutikken senare i år.

Anonym sa...

Tyvärr lär det inte hända eftersom Staten och dess företrädare tycks bli rentav kåta av att omyndigförklara svenska folket i tid och otid. I stora delar av världen tillåts vuxna människor vara vuxna och ta ansvar för sina egna handlingar. Men här i Sverige ska vi behandlas som småbarn bara för att det finns en liten del konsumenter som står för en oproportionerligt stor konsumtion vilket leder till fylleri, misshandel, olyckor osv.

Fy fan för förmyndarmentaliteten.