måndag 10 november 2008

Ölinventering



Vad kan vara roligare än att på en måndagförmiddag göra en ölinventering? Mina öl förvaras mörkt och svalt året runt nere i bostadens förråd. Såhär ser den aktuella listan ut:

3 Old Rasputin imperial Stout
2 Brooklyn Monster Ale
2 Brooklyn Black Chocolate Stout
3 Hercules Double IPA
3 Sierra Nevada Anniversary
2 Sierra Nevada ESB
2 Sierra Nevada Bigfoot
1 Nils Oscar Barley Wine 2001 (verkar som att jag aldrig kommer att dricka den)
1 Nils Oscar Imperial Stout
2 Nils Oscar Rökporter 2007
7 Slottskällans Imperial Stout (två från 2001, övriga lite nyare)
2 Slottskällans Strong Ale 2007
2 Slottskällans Kloster 2007
1 Slottskällans Belgo dubbel
2 Bötet Barley Wine
3 Samuel Adams Imperial Pilsner
1 Rochefort 10
1 Rochefort 8
1 Westmalle Trappist Tripel
1 Oud Beersel
1 Innis&Gunn Rum Cask
1 Innis&Gunn island Cask
1 Dugges Wallonia
1 Laitilan Kukko
1 Sinebrychoff Porter
1 Fullers Vintage Ale
1 Old Guardian Barley Wine 2008
1 Double Bastard Ale

Prick 50 öl för tillfället, en del bör drickas tämligen snart. Andra kan säkert lagras många år till. Tex är bäst före på Oud Beersel jun 2028.

4 kommentarer:

dempa sa...

det är roligt att inventera :)

jag drack innis & gunn's rum och island cask förra helgen. ingen av dom var något vidare. men så gillar jag inte deras öl vanligtvis heller.

Gyllenbock sa...

Om inte annat så är det ibland nödvändigt att inventera så att man vet vad man har i gömmorna. :)

Länge sedan jag drack en Innis&Gunn, får se vad jag tycker om den senaste varianten.

Jonas sa...

Jag hade också inventering härom dagen,hela45öl.På lagring alltså,i den vanliga kylen är det betydligt färre,men ändå''för mycket''.

Bra blogg förresten.

Gyllenbock sa...

Tack för de orden Jonas!

Som tur är har jag inga direkta problem med lagringsutrymmet då förrådet är rätt stort. Mardrömmen vore förstås att råka ut för inbrott därnere. Då jädrans skulle jag jaga bovarna om det så blev det sista jag gjorde i livet.