torsdag 20 november 2008

Julöl inköpta

Då har jag köpt säsongens första omgång julöl. får se om det blir ytterligare några. Dessa rackare hittade hem:

Mysingen Midvinterbrygd
Jämtlands Julöl
Dugges Rudolf Ren Ale
Falcon Gammelbrygd
Falcon Julmumma
Corsendonk Christmas Ale
Midvinternattens mörker (Sigtuna)
Samuel Adams Winter lager
NO Kalasjulöl
Grebbestad Julöl
Tokens Julefröjd (Öland)
Hibernation ale

Återstår att se vilken som kan tänkas vara godast. Någon expert på julöl är jag ej, tidigare år har främst Mysingen Midvinterbrygd avnjutits, ett öl jag verkligen tycker om. I år är utbudet väldigt stort, ungefär 50 olika sorter. Givetvis blir det omöjligt att hinna med att prova alla.

Hibernation Ale är jag mycket nyfiken på, öl från Great Divide har jag aldrig tidigare blivit besviken på. Köpte även ett par Yeti, men de lär få stå och mogna ett tag. En sak i taget.

Inga kommentarer: